ένας από τους δείκτες αξιολόγησης του πολιτισμικού επιπέδου μίας χώρας είναι και τα επίπεδα θορύβου που παράγει ο λαός της.

Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016

Θόρυβος


Με τον όρο «ΘΟΡΥΒΟΣ» ονομάζουμε κάθε ακουστό ήχο, ο οποίος είναι δυσάρεστος και μας προκαλεί συνήθως ανεπιθύμητες καταστάσεις όπως απώλεια ακοής, ενόχληση, δυσκολία στην επικοινωνία, εργασία, ξεκούραση, ύπνο.
Οι θόρυβοι είναι μία ειδική κατηγορία σύνθετων ήχων.
Οι ήχοι γενικότερα υπήρξαν από αρχαιοτάτων
χρόνων ένα μέσο έκφρασης και πληροφόρησης του ανθρώπου σε σχέση με το περιβάλλον του.
Στις σύγχρονες κοινωνίες, οι ήχοι αποτελούν πλέον ένα μέσο έκφρασης, επικοινωνίας, διασκέδασης,
εργασίας, ή πληροφόρησης και είναι αναπόσπαστο και μόνιμο τμήμα της καθημερινής μας ζωής.
Η εμφάνισή τους γίνεται αισθητή παντού και σε όλους σχεδόν τους χώρους.
Οι ευεργετικές τους ιδιότητες για τις ανθρώπινες δραστηριότητες είναι εμφανής σε όλους μας. Έχουν όμως και αναπόσπαστο τίμημα που είναι η δημιουργία ενοχλητικών ήχων, δηλαδή θορύβων.
Το πρόβλημα του θορύβου κατά συνέπεια, φαίνεται ότι είναι συνάρτηση (αρχικά τουλάχιστον) του
πληθυσμού, γιτ αυτό και εμφανίζεται εντονότερο στις μεγαλουπόλεις. Σήμερα ο θόρυβος αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους περιβαλλοντικούς ρύπους που υποβαθμίζουν το αστικό περιβάλλον, και είναι ιδιαίτερα αισθητός στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου η συγκέντρωση του πληθυσμού είναι πολύ μεγάλη.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στην χώρα μας έχουμε στην πρωτεύουσα και στην συμπρωτεύουσα (Αθήνα-
Θεσσαλονίκη).
Οι επιπτώσεις του θορύβου στον άνθρωπο είναι πολλαπλές και ποικίλες.
Ξεκινούν από ένα απλό εκνευρισμό ή δυσφορία και μπορούν να καταλήξουν σε μόνιμες βλάβες του οργανισμού, όπως απώλεια ακοής, έλλειψη συγκέντρωσης,ψυχολογικές διαταραχές (δείτε ενότητα «Επιπτώσεις στην Υγεία»).
Η αντιμετώπιση του θορύβου επομένως ή έστω ο περιορισμός του, πρέπει να αποτελεί έναν από τους πρωταρχικούς στόχους των πολιτισμένων κοινωνιών.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι ένας από τους δείκτες αξιολόγησης του πολιτισμικού επιπέδου μίας χώρας είναι και τα επίπεδα θορύβου που παράγει ο λαός της.
Η Ελληνική Πολιτεία, όπως και όλες οι σύγχρονες κοινωνίες,έχει θεσπίσει μία σειρά νομοθετικών και διοικητικών μέτρων για τον περιορισμό του φαινόμενου.
Επίσης μια μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, ιδίως στις μεγαλουπόλεις, έχει ευαισθητοποιηθεί ιδιαίτερα προς αυτή την κατεύθυνση.
Παρόλα αυτά, το πρόβλημα του θορύβου ή της ηχορύπανσης γενικότερα, εξακολουθεί να υφίσταται και δυστυχώς να επεκτείνεται αντί να περιορίζεται.
Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό είναι πολλοί. Σημαντικότατος λόγος είναι οι υπάρχουσες πολεοδομικές,χωροταξικές και κυκλοφοριακές συνθήκες της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των άλλων μεγάλων πόλεων.
Πέραν αυτών όμως, ένας από τους βασικότερους λόγους είναι η έλλειψη ευαισθητοποίησης των πολιτών.
Η συμμετοχή και ο σεβασμός όλων μας στην προστασία του ακουστικού περιβάλλοντος,
θεωρείται βασικός παράγοντας περιορισμού του φαινόμενου.
Δυστυχώς για την χώρα μας παράγοντες όπως το μεσογειακό της κλίμα, η αλματώδης αύξηση των Μοτο και ΙΧ, η έντονη νυκτερινή ζωή, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες, το μεσογειακό ταπεραμέντο των Ελλήνων και κυρίως η έλλειψη σεβασμού προς την
ησυχία του διπλανού μας, επιδεινώνουν το φαινόμενο
Περιβαλλοντικός Θόρυβος
Επειδή οι ανθρώπινες δραστηριότητες (ιδίως στις µεγαλουπόλεις) είναι πολλές και πολύµορφες,γι’ αυτό τον θόρυβο που παράγουν τον ονοµάζουµε "περιβαλλοντικό θόρυβο". Περιβαλλοντικό Θόρυβο ειδικότερα, ονοµάζουµε το σύνολο των ανεπιθύµητων και επιβλαβών θορύβων που διαχέονται στο περιβάλλον από τις ηχητικές εκποµπές που προέρχονται από της πάσης φύσεως ανθρώπινες δραστηριότητες.
Ο περιβαλλοντικός θόρυβος αποτελεί αντικείµενο µελέτης, και διακρίνεται σε τρεις βασικούς τοµείς :
ι/ Θόρυβος από µηχανολογικές εγκαταστάσεις κάθε µορφής, σταθερές ή κινητές
ιι/ Θόρυβος από τα Μ.Μ.Μ ( µέσα µαζικής µεταφοράς )
ιιι/ Αστικός Θόρυβος.
Τομέας θορύβου από τα Μ.Μ.Μ
Στον Τοµέα αυτό υπάγονται πηγές θορύβου που προέρχονται από την κυκλοφορία των πάσης φύσεως µέσων µεταφοράς.
Επιγραµµατικά αναφέρω : Αυτοκίνητα ( Ι.Χ ή ∆ηµόσιας Χρήσης ),
ΜΟΤΟ πάσης φύσεως,
Φορτηγά παντός τύπου, Τρένα, ∆ίκτυο Σιδηροδρόµων, ΗΣΑΠ, ΜΕΤΡΟ, ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ, και Αεροδρόµια.
Στον τοµέα αυτό το Τ.Κ.Θ έχει να επιδείξει πολλές ενέργειες. 
πηγή:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου